Ruimte voor ondernemen

U ziet ongetwijfeld regelmatig onze borden voorbijkomen langs de wegen in Leiderdorp als u loopt, fietst of in auto zit. Voor de VVD Leiderdorp zijn het geen loze kreten, maar er behoort natuurlijk ook wat uitleg bij. 'Ruimte voor ondernemen' is te lezen op een van de borden.

Ondernemers zorgen voor werkgelegenheid, innovatie en maken bijvoorbeeld middels sponsoring tal van andere initiatieven mogelijk. Leiderdorp kent een aantal mooie bedrijven- en winkelterreinen. De VVD staat voor sterke en goed gevulde locaties en een divers aanbod. Ondernemers kunnen heel goed hun eigen zaken regelen, wij vinden dat de overheid ook hierop moet vertrouwen. Daarom geven wij ruimte. Ruimte betekent vrijheid, maar tegelijk ook verantwoordelijkheid. Wij vinden dat als de markt wezenlijk verandert, zoals bijvoorbeeld in retail, onze bedrijven daarop in moeten kunnen spelen. Dat betekent dus ruimte in de bestemming van sommige locaties. Niet willekeurig maar in overleg en met beleid. Wij vinden ook dat de diverse terreinen met elkaar samen zouden moeten werken, in plaats van elkaar in de wielen te rijden. Alleen dan komt Leiderdorp er als geheel en de terreinen afzonderlijk beter uit.

De VVD ziet graag een gemeente die meedenkt met bedrijven, instellingen en natuurlijk de inwoners. Wij geven vertrouwen en daarmee ruimte om Leiderdorp en zichzelf te kunnen ontwikkelen.

Bart Hoenen is tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in maart lijsttrekker van de VVD Leiderdorp.