Verkeersinfarct Oude Dorp opgelost?

Een paar jaar geleden hebben we geijverd voor het verbeteren van de doorstroming op de Stierenbrug door het laten verdwijnen van de busbaan rechtsaf. En dat het werkt, dat hebben we sindsdien wel gezien.

Daarmee zijn we echter niet gaan rusten, want ook de doorstroming vanuit het Oude Dorp was rampzalig geregeld. Met mega files tot ver in de oude woonkernen tot gevolg. Terwijl het verkeer, dat vanuit de Acacialaan linksaf de Stierenbrug op wilde, lijdzaam moest toekijken hoe het verkeer uit alle andere richtingen meerdere malen groen licht kreeg…. Behalve het verkeer uit het Oude Dorp. Het was en bleef rood.

We hebben er vaak aandacht voor gevraagd bij het college en het heeft lang geduurd, maar het lijkt er op dat het nu is opgelost. Na een grondige software aanpassing van de verkeersregelinstallatie op het kruispunt Acacialaan/Persant Snoepweg lijkt het alsof de doorstroming nu eerlijker geregeld is. Niet langer eindeloos wachten voor rood, maar gewoon voor iedereen in het verkeer evenveel groen en rood.

Ik hoop dat de problemen definitief zijn opgelost. Zo niet, dan hoor ik het graag. Het dorp uitkomen om bijvoorbeeld naar je werk te gaan moet niet onmogelijk zijn.

VVD-raadslid Jan Suijkerbuijk, jan.suijkerbuijk@vvdleiderdorp.nl