Stop sluipverkeer door Leiderdorp

U ziet ongetwijfeld regelmatig onze borden voorbijkomen langs de wegen in Leiderdorp als u loopt, fietst of in auto zit. Voor de VVD Leiderdorp zijn het geen loze kreten, maar er behoort natuurlijk ook wat uitleg bij. 'Stop sluipverkeer' is te lezen op een van de borden.

,,De afgelopen tijd hebben we het allemaal wel een keer meegemaakt. Het hele dorp staat vol met sluipverkeer. Dit zorgt er niet alleen voor dat we allemaal ontzettend lang vast staan, maar dit zorgt ook voor andere problemen in het dorp. In sommige straten ontstaan onveilige situaties en is er zelfs schade aan huizen, omdat deze straten simpelweg niet zijn ingericht op zulke verkeersdrukte! De VVD zet zich in om dit sluipverkeer te stoppen. Als het aan ons ligt dan wordt het verkeer in ons dorp binnenkort weer toegankelijk, veilig en schadevrij.''

,,Uiteraard blijven wij ons inzetten voor een ringweg en een verbeterde A4, maar ook in ons eigen dorp kunnen er dingen gebeuren. We willen dat de verkeersstromen in ons dorp goed in kaart worden gebracht. Als de verkeersstromen duidelijk in kaart zijn gebracht, wordt het ook duidelijk wat voor een oplossingen er zijn. Zo denken wij dat de verkeerslichten anders ingesteld kunnen worden, om op die manier de doorstroom te verbeteren.''

Burgerraadslid Thomas Offerman zet zich in voor het verkeer in Leiderdorp. Voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 staat hij op plek 7.