Structureel investeren in beter (groen) onderhoud

U ziet ongetwijfeld regelmatig onze borden voorbijkomen langs de wegen in Leiderdorp als u loopt, fietst of in auto zit. Voor de VVD Leiderdorp zijn het geen loze kreten, maar er behoort natuurlijk ook wat uitleg bij. 'Beter (groen)onderhoud' is te lezen op een van de borden.

Behoud en onderhoud van onze prettige, groene leefomgeving staat voor veel Leiderdorpers hoog op het prioriteitenlijstje. Mede door al het groen in onze wijken en door onze polders & parken is Leiderdorp een gewilde plek om te wonen. Dat moet ook vooral zo blijven.

Een van de meest gehoorde klachten is dat het (groen) onderhoud te wensen over laat. We houden van groen, maar niet tussen de stoeptegels. En het wordt helemaal vervelend als die stoeptegels ook nog schots en scheef liggen. Niet in de laatste plaats voor onze ouderen en inwoners met een beperking.

Voor hen is het meer dan een kosmetisch probleem: slecht onderhouden stoepen, fietspaden en wegen belemmeren zelfredzaamheid en zelfstandigheid.  Voor sommige Leiderdorpers betekent slecht onderhoud dat ze zelf de straat niet meer op kunnen of durven en (nog meer) aangewezen zijn op hulp van anderen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

De VVD wil dat er structureel voldoende middelen worden vrijgemaakt voor onderhoud, zowel van het openbaar groen als van onze voorzieningen.

Burgerraadslid Martine Breedveld zet zich in voor het groen in Leiderdorp. Voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 staat zij op plek 4.