Genieten in het groen

U ziet ongetwijfeld regelmatig onze borden voorbijkomen langs de wegen in Leiderdorp als u loopt, fietst of in auto zit. Voor de VVD Leiderdorp zijn het geen loze kreten, maar er behoort natuurlijk ook wat uitleg bij. 'Beter (groen)onderhoud' is te lezen op een van de borden.

De Boterhuispolder, de Munnikenpolder… wij Leiderdorpers zijn omringd door mooie, blijvend groene polders waar het fijn toeven is. Voor mens én dier. De VVD blijft inzetten op toegankelijkheid van onze polders. Wandelaars, fietsen en kanoërs kunnen wat ons betreft het hele jaar door terecht in de Boterhuispolder. Ook de Munnikenpolder is een fijne plek om te wandelen, fietsen of de hond uit te laten.

In de zomerperiode weten steeds meer mensen het strandje in de Munnikenpolder te vinden. ,,Jammer dat we er geen ijsje of drankje kunnen kopen”, horen we als we in gesprek zijn met inwoners. Wij zouden graag zien dat het strandje en de polder nog beter benut worden voor recreatiedoeleinden, bijvoorbeeld door (seizoensgebonden) horeca mogelijk te maken.

Als het strandje er in de herfst en winter verlaten bij ligt, kunnen hondeneigenaren er met hun viervoeters terecht. Er ontstaat dan een extra losloopzone.

Zwemmen, wandelen, fietsen, kanoën, op pad met de hond… In onze polders is ruimte voor vele vormen van recreatie. Laten we dat vooral zo houden: Leiderdorp is nóg leuker als er voor iedereen wat te doen is.

Burgerraadslid Martine Breedveld zet zich in voor het groen in Leiderdorp. Voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 staat zij op plek 4.