Zwembad en bibliotheek blijven open

U ziet ongetwijfeld regelmatig onze borden voorbijkomen langs de wegen in Leiderdorp als u loopt, fietst of in auto zit. Voor de VVD Leiderdorp zijn het geen loze kreten, maar er behoort natuurlijk ook wat uitleg bij. 'Zwembad en bibliotheek blijven' is te lezen op een van de borden.

,,Leiderdorp kent gelukkig nog steeds een eigen zwembad en bibliotheek, mede dankzij de gunstige financiĆ«le positie. Veel Leiderdorpers maken regelmatig gebruik van deze voorzieningen. Bijvoorbeeld om boeken te lenen, recreatief te zwemmen, maar het zwembad en bibliotheek hebben ook een sociale functie in ons dorp waar de inwoners elkaar ontmoeten.''

,,In het verleden hebben een aantal politieke partijen wel eens geopperd om een van de twee of beide voorzieningen te sluiten. De VVD Leiderdorp staat voor een sterk dorp en haar voorzieningen. De bibliotheek en het zwembad blijven wat ons betreft ook de komende jaren bestaan om de Leiderdorper te bedienen!''

Burgerraadslid Tom Mentink zet zich in voor de openbare voorzieningen in Leiderdorp. Voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 staat hij op plek 6.