Willem Joosten wethouderskandidaat voor GRV 2018

Na een bijna geheel vernieuwde kandidatenlijst en het onlangs vastgestelde verkiezingsprogramma ten behoeve van de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 presenteert de VVD Leiderdorp ditmaal de wethouderskandidaat. Vanzelfsprekend komt deze pas in beeld na de verkiezingen maar wij willen graag zo snel als mogelijk helder zijn in het wat en hoe maar vooral met wie. Mochten wij dus na de verkiezingen meepraten over en aanschuiven bij een nieuw college voor Leiderdorp dan weet iedereen ruim van tevoren wie dat namens ons wordt.

Vol trots delen wij mee dat wij onze eigen Willem Joosten als onze topkandidaat kunnen vermelden. Willem is een geboren en getogen Leiderdorper, een ondernemer pur sang en heeft daarnaast bijna 12 jaar ervaring als raadslid in de Leiderdorpse politiek. Hij geldt als zeer betrokken bij Leiderdorp en haar inwoners, instellingen en bedrijven en geeft daaraan veelvuldig uiting door vrijwillige inzet of andere ondersteuning. De VVD vindt het belangrijk meer ondernemerschap en een ondernemende houding in het lokaal bestuur te hebben, tenslotte liggen er tal van (regionale) uitdagingen waar we voortvarend te werk moeten gaan. Willem Joosten is voor ons de ideale kandidaat, hij biedt een gezonde mix tussen dossierkennis plus ervaring en aan de andere kant ambities plus een drive om ook in deze hoedanigheid alles te geven. Voor zowel de huidige als de nieuwe fractie is zijn kandidatuur de kers op de taart. De titel en het gevoel van ons verkiezingsprogramma gelden dan ook absoluut voor Willem. Thuis in Leiderdorp.